Kundservice

  1. Vad kostar frakten inom Sverige och hur lång är leveranstiden?
    1. Standardleveranser
    2. Riktlinjer för leveranser
  2. Kan jag få levererans till ett land utanför Sverige?
  3. Måste jag skriva under för att hämta ut mitt paket?
  4. Vilken tid levereras mitt paket?
  5. Kan jag spåra min leverans?
  6. Kan jag få paketet skickat till en annan adress än min faktureringsadress?
  7. Kan jag få paketet skickat till min lokala butik?
  8. Kan jag begära att få leveransen en viss dag?
  9. Kontaktar ni mig före leverans?
  10. Hur lång tid har jag på mig att hämta paketet på postkontoret?
  11. Mitt paket var skadat vid leveransen. Vad ska jag göra?
  12. Vad gör jag om något saknas i mitt paket?
  13. Kan jag ändra min leveransadress när varorna skickats från lagret?
  14. Vad gör jag om transportföretaget har svårt att hitta min adress?
  15. Hur skyddar ni min integritet och information?

1. Vad kostar frakten och hur lång tid tar det?

a. Standardleveranser

Standardleveranser
Sverige 89,00 kr
Norge 179,00 kr
  • Standardleverans tar upp till 5 arbetsdagar, om inte leveransen ska ske till något av de postnummer som anges nedan. (”Arbetsdagar” klassas som måndag till fredag, förutom röda dagar.)
  • Vissa produkter kan levereras direkt från våra Disney-partners. Det kan ta upp till 15 dagar innan du får produkter från Disney-partners och de kan levereras vid olika tillfällen. Leverans sker mellan måndag och fredag, förutom röda dagar.
  • Ibland kan leveranser ske på lördagar men detta kan inte garanteras.
  • Leverans sker mellan måndag och fredag
Leveransdagar
(Arbetsdagar klassas som måndag till fredag, med undantag för röda dagar)
  • Leveranser till avlägset belägna områden sker enligt följande:
För avlägset belägna områden: lägg till nedanstående antal dagar för standardleverans
Lägg till 2 arbetsdag Lägg till 1 arbetsdagar
Norr om Härnösand eller Östersund Öster om Kiruna eller Luleå

b. Riktlinjer för leverans

Den här tabellen beskriver maximal leveranstid för din beställning (förutom för till avlägset belägna postnummer).

Beställningsdag Datum för standardleverans
(upp till 5 arbetsdagar)
Datum för standardleverans till Norge
(upp till 7 arbetsdagar)
Måndag Nästa måndag Nästa onsdag
Tisdag Nästa tisdag Nästa torsdag
Onsdag Nästa onsdag Nästa fredag
Torsdag Nästa torsdag Nästa måndag
Fredag Nästa fredag Följande tisdag
Lördag Nästa fredag Följande tisdag
Söndag Nästa fredag Följande tisdag
  • Vissa produkter kan levereras direkt från våra Disney-partners. Det kan ta upp till 15 dagar innan du får produkter från Disney-partners och de kan levereras vid olika tillfällen.
  • Obs! Olika artiklar i en beställning kan levereras vid olika tillfällen, t.ex. om en produkt levereras direkt från en Disney-partner.
  • Leveranskostnaden kan närsomhelst ändras. Har du redan genomfört din beställning påverkas du inte av dessa ändringar.

2. Kan jag få leverans till ett land utanför Sverige?

  • Vi levererar till både Sverige och Norge. Gå till en av våra andra Disney Store-webbplatser för leveransalternativ till andra länder.

3. Måste jag skriva under för att hämta ut mitt paket?

  • Ja, vid avhämtning måste du legitimera dig och skriva under för att få ut ditt paket.

4. Vilken tid kommer mitt paket?

  • Ditt paket kan komma när som helst under postkontorets öppettider.

5. Kan jag spåra min leverans?

  • När din beställning skickas får du en leveransbekräftelse med e-post (kan ta upp till 3 dagar efter att du gjorde din beställning). E-postmeddelandet innehåller information om spårning av din beställning samt en länk till budets webbsida med ditt pakets unika referensnummer.
  • Om din beställning delas upp (t.ex. om en produkt levereras direkt från en Disney-partner) kan du få 2 eller flera bekräftelser med e-post om varje leverans.

6. Kan jag få mitt paket skickat till en annan adress än min faktureringsadress?

  • För alla andra betalningssätt förutom Klarna kan du välja en annan leveransadress än din faktureringsadress.
  • För betalningar via Klarna måste leveransadress samt faktureringsadress vara identiska.

7. Kan jag få paketet levererat till min lokala butik?

  • Nej, men vi kan hålla en produkt tillgänglig i butiken i upp till 24 timmar. Observera att detta kanske inte är möjligt under perioder när det är särskilt mycket att göra. Den här tjänsten är i mån av tillgänglighet och butikerna kan inte hålla på artiklar i begränsad upplaga, vissa produkter under de dagar de släpps eller artiklar på sommar- och vinterreor. Du kan ringa butiken och fråga om varan finns inne. Du hittar butikstelefonnummer under Hitta en butik.

8. Kan jag begära en särskild leveransdag för min beställning?

  • Tyvärr är det här alternativet inte tillgängligt för närvarande.

9. Kontaktar ni mig innan leveransen?

  • Vi skickar en e-postbekräftelse om att din beställning är på väg. Du kommer sedan att få ytterligare ett e-postmeddelande så fort din beställning har levererats till postkontoret.

10. Hur lång tid har jag på mig att hämta ut mitt paket från postkontoret?

  • Ditt paket ligger kvar i två veckor för avhämtning. Efter en vecka får du ett e-postmeddelande som påminner dig om att hämta paketet. Efter två veckor returneras paketet till oss.

11. Mitt paket var skadat vid leverans – vad ska jag göra?

  • Vi råder våra kunder att vägra ta emot ett paket som är skadat vid leverans och därefter kontakta oss på kundtjänst. Genom att signera att du har tagit emot paketet godkänner du att det har kommit fram säkert.
  • Om du efter att du öppnat din order upptäcker att varorna inuti paketet har skadats ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

12. Jag saknar något från min leverans. Vad ska jag göra?

  • Vi beklagar att du saknar en produkt. Kontakta Disneys kundsupport där våra medarbetare gärna hjälper dig med olika alternativ.

13. Kan jag ändra min leveransadress när varorna skickats från lagret?

  • Tyvärr har vi inte möjlighet att ändra leveransadressen efter att dina varor har lämnat vårt lager.

14. Vad gör jag om transportföretaget har svårt att hitta min adress?

  • Transportföretaget kommer att försöka komma i kontakt dig ett flertal gånger under en 48 timmars period. Har du lämnat ditt telefonnummer när du gjorde din beställning kan det hända att de försöker nå dig via telefon.

15. Hur skyddar ni min integritet och information?

  • Läs under vår Sekretesspolicy för mer information om hur vi skyddar din personliga information.