1. Kan jag skicka till andra länder än Sverige?
  2. Hur kontaktar jag er?
  3. Vilka är fraktkostnaderna och hur lång är leveranstiden?
  4. Ansvarar jag för eventuella tullkostnader och skatter?
  5. Hur returnerar jag en vara?
  6. Måste jag betala för att returnera mina produkter till er?
  7. Hur lång tid har jag på mig att returnera min beställning?
  8. Finns det några produkter jag inte kan returnera?
  9. Är det några produkter som inte kan levereras internationellt?

1. Kan jag skicka till andra länder än Sverige?

Vi levererar till både Sverige och Norge. Gå till en av våra andra Disney Store-webbplatser för leveransalternativ till andra länder.

2. Hur kontaktar jag er?

Du kan kontakta oss via telefon eller e-post, men tänk på att vi bara kan besvara samtal och e-post på engelska.

  • Via telefon:
    Ring Disney kundservicecenter på 80011120 kostnadsfritt från en fast telefon, standard nätverksavgifter för mobilsamtal tillkommer .
  • Via e-post:
    Skicka ett meddelande till support@disneystore.se så svarar vi dig inom två arbetsdagar.

3. Vilka är fraktkostnaderna och hur lång är leveranstiden??

  • Leverans till Norge kostar 179.00 kr och tar upp till sju arbetsdagar, räkna med extra leveranstid för leverans till avlägsna platser.

4. Ansvarar jag för eventuella tullkostnader och skatter?

Vid beställning av varor från oss med leverans till adresser utanför EU kan du behöva betala importkostnader och skatter, vilka debiteras när försändelsen når fram till sin destination. Dessa och andra extra tullavgifter ska betalas av dig. Vi har ingen kontroll över och kan inte förutse sådana avgifter.

5. Hur returnerar jag en vara?

  • Besök www.disneystore@returnsunlimited.com eller klicka på länken till vår Europeiska Retur Portal.
  • Välj önskat språk i rullgardinsmenyn.
  • Skriv in ditt beställningsnummer, e-postadress samt land.
  • Följ instruktionerna och välj vilka produkter du vill returnera samt anledning till returen.
  • Vi accepterar betalning med MasterCard, Visa, Amex och Paypal
  • Ett mail kommer att skickas till dig med en returetikett att skriva ut.
  • Förpacka varan ordentligt och inkludera det ifyllda returformuläret.
  • Klistra fast den utskrivna returetiketten ordentligt på paketet. Se till att adress och returinformation är väl synligt.
  • Lämna in ditt paket på ditt lokala postkontor och spara kvittot.

6. Måste jag betala för att returnera mina produkter till er?

  • Ja, om du-har du köpt produkter från www.disneystore.se för leverans utanför Sverige är du ansvarig för portokostnader för att återsända din beställning till oss. Kontakta oss om vi har levererat produkten av misstag eller artikeln är defekt.

7. Hur lång tid har jag på mig att returnera min beställning?

  • Om du inte är helt nöjd med våra produkter har du rätt att returnera din beställning upp till 30 kalenderdagar efter att du tagit emot dina produkter och få full ersättning för produkterna.
  • Om du returnerar hela beställningen inom 14 kalenderdagar efter att du tagit emot beställningen har du även rätt till återbetalning av den ursprungliga fraktkostnaden, men du får själv stå för returfrakten. (Om du returnerar delar av din beställning betalar vi inte tillbaka den ursprungliga fraktkostnaden.)
  • Du måste informera oss om att du vill returnera produkter inom 14 kalenderdagar efter att du tagit emot beställningen och sedan returnera produkten eller produkterna till oss inom ytterligare 14 kalenderdagar. Vi förbehåller oss rätten att inte återbetala dig innan vi har tagit emot och kontrollerat produkterna du har returnerat, eller att du har bevisat att du har returnerat produkterna.

8. Finns det några produkter jag inte kan returnera?

Du kan inte returnera följande produkter:

  • Personanpassade produkter
  • Ljud- och videoinspelningar med bruten förpackning, datorprogram, DVD:er eller CD-ROM-skivor
  • Andra produkter där det anges på webbplatsen att de inte kan returneras

9. Är det några produkter som inte kan levereras internationellt?

De flesta produkter som vi säljer via Internet är tillgängliga för internationell leverans, men det finns ett fåtal produkter som vi i dagsläget inte kan leverera utomlands. Dessa omfattar:

  • Jättestort gosedjur
  • Elektriska produkter
  • Ljus
  • Vätskor och sprejförpackningar
  • Parfym
  • Stora/skrymmande produkter